سنکو دانشمند نابغه ایه که در طول سریال، اختراعات هوشمندانه ی زیادی رو به نمایش گذاشته و انیمه ی دکتر استون رو، به یک کلاس شیمی ساده تبدیل کرده.

جدای از شوخی، سنکو برای من اولین و بهترین معلم شیمی بود. در شرایطی که معلم شیمی درست حسابی توی مدرسه نداشتیم...

توی این پست میخوام چندتا از بهترین اختراعاتی که سنکو ایشیگامی درست کرده رو بهتون معرفی کنم.

ادامه ی پست ممکنه کمی اسپویل داشته باشه!!

 

13.پهباد

پهباد یا هواپیمای بدون سرنشین، یکی از اختراعات اصلی سنکو در آرک جزیره ی گنج بود که در طی نبرد خیلی بهشون کمک کرد. اجزای اصلی پهپاد موتور، پروانه و کنترلر بود. آنها ابتدا آن را با استفاده از یک پهپاد موتوری ساده آزمایش کردند که سپس برای اهداف جستجویی به یک پهپاد هوایی تغییر یافت.

12.مولد هیدروژن

ساخت یک ژنراتور هیدروژنی این امکان را برای او فراهم کرد که هیچ وقت این منبعش تمام نشه. و همچنین در زمان و انرژی برای جستجوی خود صرفه جویی کند.

11.قطب نما

قطب نما یک نیاز اساسی برای مسافران است که به آنها کمک می کند گم نشوند. سنکو و همراهانش به ابزاری نیاز داشتند تا بدانند آیا در مسیر درستی حرکت می‌کنند یا خیر.

10.کندانسر آب

یک کندانسر آب وسیله ایه برای غلیظ کردنه بخاره و در آرک روستای ایشیگامی ساخته شد . سنکو در حین تنظیم مواد شیمیایی برای آزمایشگاه خود متوجه شد که یک کندانسور آب در حین آزمایش با مواد شیمیایی مختلف برای آنها مفید است. با کمک کروم، او در ساخت آن موفق بود که به نوبه خود به آنها در ایجاد سایر مواد شیمیایی مهم مفید در طولانی مدت کمک کرد.

9.آزمایشگاه

آزمایشگاه اساسی ترین و مهم ترین چیزی است که در تلاش برای احیای تمدن بشری لازم است.آرک دهکده ایشیگامی شامل اختراعات و اکتشافات درخشان یکی در میان سنکو بود. مفیدترین آنها آزمایشگاه بود. هر آزمایشی که او باید انجام دهد نیاز به یک تنظیم خوب داشت. بنابراین، این یکی از نقاط عطف در سفر آنها بود زیرا به آنها کمک کرد تا سایر مواد شیمیایی مورد نیاز در کار خود را بسازند.

8.تلفن همراه

ارتباط برای گروهی از افراد که با هم سفر می کنند ضروری است. چه در یک جنگ و چه برای پیگیری افراد از دست رفته، مهم است که پیام ها را به یکدیگر منتقل کنید. در طول نبرد با امپراتوری توان تسوکاسا ، سنکو متوجه شد که اگر می‌خواهند شانسی برای برنده شدن داشته باشند، به یک وسیله ارتباطی نیاز دارند. این باعث شد که او یک تلفن همراه بسازد که بیشتر شبیه یک دستگاه واکی تاکی بود . این امر در نبرد آنها حیاتی بود و ذهن نابغه سنکو آنها را بار دیگر از یک موقعیت دشوار نجات داد.

7.عدسی و لنز

شیشه یکی دیگر از بلوک های ساختمانی اصلی در فهرست عظیم خلقت آنها بود. آنها نمی توانستند هیچ یک از تجهیزات مهم لیوان های آزمایشگاهی، ذره بین، لنزها و سایر ابزارهای او را بدون کمک شیشه بسازند. در آرک دهکده ایشیگامی ، وقتی سنکو متوجه تاری دید دوستانش شد، دست به کار شد و در ساخت شیشه و عدسی‌هایی موفق بود که برای همه نسل‌های آینده مفید بودند.

6.موتور سیکلت

حمل و نقل یکی دیگر از پایه های اساسی تمدن بشری را تشکیل می دهد. سنکو و گروهش به عنوان کاوشگر مجبور بودند مسافت های طولانی را پیاده طی کنند. آنها باید یا در جستجوی مواد مفید می رفتند یا برای انجام برخی اکتشافات.راه رفتن مقدار زیادی از انرژی آنها را مصرف می کرد که می توانستند در جنبه های دیگر استفاده کنند.در نهایت، این منجر به ایجاد یک موتور سیکلت در هنگام جستجو برای مکان سنگ‌سازی شد .لاستیک ساخته شده از شیره درخت به آنها در ایجاد چرخ ها کمک کرد و ساختار خودروی قبلی آنها را بهتر کرد.

5.هواپیما

در حالی که موتور سیکلت هدف خود را از حمل و نقل در خشکی انجام می داد ، آنها به چیزی برای عبور از توده های طولانی آب و سفر به مکان ها و قاره های جدید نیاز داشتند.اگرچه آنها کشتی هایی را برای این منظور می ساختند، اما هواپیماها و بالون های هوای گرم در انجام این کار کارآمدتر بودند.آنها نمای کاملی از چشم انداز از بالا ارائه می کردند و همچنین سریعتر از کشتی ها بودند. بنابراین، هواپیما به یکی از مخلوقات اصلی تبدیل شد که در سفر آنها حیاتی بود.

4.ژنراتور هیدرو الکتریک

کشف انرژی الکتریکی پیشرفتی در هدف سنکو برای احیای تمدن بشری بود. با این حال، به دست آوردن منبع مداوم برق کار دشواری به نظر می رسید.با کمک کاسکی که استاد کار بود، ژنراتور برق آبی را برای حل این مشکل ساختند. این یک فناوری درخشان بود که از چرخ‌های آب ، چرخ دنده‌ها ، قرقره‌ها و انواع دیگر ساخته می‌شد.این به آنها کمک کرد تا انرژی مورد نیاز را برای کار بر روی سایر ماشین‌ها و اختراعات بدون نگرانی از تمام شدن برق تولید کنند.

3.دارو

جاه طلبی که سنکو در ذهن داشت، مستلزم آن بود که او و متحدانش تناسب اندام و سالم بمانند. اینجاست که اهمیت داروها مشخص شد. گیاهان برای مدت طولانی جزء اصلی داروها بوده اند و به داشتن خواص درمانی معروف بودند.در حماسه دهکده ایشیگامی، زمانی که کشیش روستای ایشیگامی به ذات الریه مبتلا شد، نیاز به توجه جدی داشت.سنکو با درخشش خود به کمک آمد و با استفاده از اسیدها، گیاهان، پودرها و غیره یک داروی سولفای قدرتمند ساخت.به این ترتیب او توانست ذات الریه کشیش را درمان کند و در روستا قهرمان شود.

2.لامپ

مقدار کار مورد نیاز برای بازسازی کل تمدن کار آسانی نبود. از کارهای زیادی تشکیل شده بود و برای استفاده کامل از 24 ساعت شبانه روز ، نیاز به کار در شب داشتند.اگرچه آتش به آنها کمک کرد تا در شب کار کنند، اما ایجاد لامپ مفیدتر بود زیرا آنها می توانستند بدون توجه به آب و هوا کار کنند.با کمک مهارت کاسکی، او توانست لامپ را بیابد. او فلز را از مکان های نزدیک جمع آوری کرد و فلز ذوب شده را به رشته ها تبدیل کرد .

1.اکسیر حیات

ساخته برتر سنکو که در مراحل اولیه این مجموعه انجام شد. پس از متحجر شدن بشریت، سنکو به راهی برای رهایی آنها برای شروع بازسازی تمدن نیاز داشت.او برای رسیدن به هدفش به متحدانی نیاز داشت. او سخت کار کرد و در نهایت مایعی را پیدا کرد که می توانست تحجر را از بین ببرد.اسید نیتریک و الکل اجزای اصلی این مایع بودند. پس از ریختن مایع روی اجساد سنگ‌زده، واکنش زنجیره‌ای شروع شد و مردم را از پوشش سنگی رها کرد. این به سنکو کمک کرد تا همکلاسی خود تایجو را احیا کند و اولین قدم را در بازسازی تمدن بردارد.